Nie jesteś zalogowany/zarejestrowany na tej stronie. Prosimy zaloguj się lub zarejestruj. Aby się zarejestrować kliknij tutaj...



Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: tekstury

Tekstury
Autor
Wiadomość



Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 909
Piwa: 167/29
 #1  Wysłany: Sro 06 Cze, 2012 18:44   Tekstury
Tekstury




Sam termin "tekstury" używany w csie, jest błędny ze względu na to, iż tekstury są to wszystkie miejsca na mapach, które możemy zobaczyć.
Terminem, który powinno się stosować jest "Błąd w Teksturach (BwT)". Gdyż to właśnie one są karane banem (poproszę o poprawienie regulaminu z tego względu, gdyż ściśle rzecz biorąc wszyscy poza bugującymi powinni otrzymać bana"

Gdzie występuje BwT
Otóż przy mapach, które są w standardzie CS'a nie ma z tym problemu, gdyż przygotowane są bardzo dobrze, problem pojawia się na mapach typu "custom".
BwT można więc zaliczyć do problemu map customowych.

Jak określić BwT?
Określeń może być kilka:

Po pierwsze jest to przebywanie w miejscach, w których górna część mapy nie pozwala nam już wyżej wejść "tzw. sufit". (Łopatologicznie tłumacząc, do końca mapy możesz dojść wyżej już nie, jeśli przejdziesz przez barierę, wtedy jesteś na BwT - widać jakbyś chodził/a w powietrzu.

Po drugie jest to miejsce na mapie (dachy itp.), z którego ciebie nie widać (od dołu widać sufit), a od góry nie ma tekstury. Wtedy jest to klasyczny BwT i powinien zostać ukarany.

Po trzecie, przejście barier bocznych czyli wpadnięcie pod tekstury, zazwyczaj mamy wtedy czarny ekran, bez możliwości wyjścia. Zazwyczaj konieczna interwencja admina komendą "slay"

Kiedy BwT nie występuje

BwT nie występuje gdy jesteśmy:
- Na dachu, jeśli nie występują problemy opisane powyżej
- Na skałach, jeśli nie występują problemy opisane powyżej
- Gdziekolwiek jeśli nie widzimy, żadnych błędów w mapie

Jeżeli mapa pozwala wejść wyżej nie blokując dostępu ścianami i nie widać błędów czyli zanikających tekstur wtedy to nie jest BwT i można tam przebywać.

To nie jest BwT, tam można normalnie wejść, nie widząc żadnych błędów, a to że nie idzie gracz nie idzie zwykłą drogą tylko się chowa to cóż, jego sprawa i jego wybór jaką drogę wybrał, graj uważniej i nie spinaj się z tego powodu, że nie widziałeś kogoś kto jest nad tobą !


Shot at 2012-06-06


Shot at 2012-06-06


Shot at 2012-06-06
 Autor postu otrzymał 2 piw(a)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Wystawiono 2 piw(a):
What's, Kacper
loil
Tylko SkSerV.pl



Dołączył: 20 Lut 2012
Wiek: 22
Posty: 293
Skąd: Masz lizaka o.0
Piwa: 35/47
Ostrzeżeń:
 999/5/10
 #2  Wysłany: Sro 06 Cze, 2012 19:35   
Czyli mam rozumieć , że mogę chodzić po "suficie" na ss nr. 3 ?
_____________________________
Postaw piwko jeśli pomogłem. Zawsze pisze tam gdzie trzeba!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 



Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 909
Piwa: 167/29
 #3  Wysłany: Sro 06 Cze, 2012 20:11   
Tak dokładnie, wg mnie to nie jest błąd, można tam normalnie wejść nie przechodząc przez ściany
 Autor postu otrzymał 1 piw(a)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
Gryfel



Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 5274
Piwa: 1447/249
Ostrzeżeń:
 1/5/10
 #4  Wysłany: Sro 06 Cze, 2012 22:52   
Avalanche napisał/a:
w standardzie CS'a nie ma z tym problemu


Takie problemy występują chociażby na de_dust, cs_italy, de_inferno, więc nie tylko mapy custom.

Ogólnie jestem bardzo za utworzeniem definicji tekstur (jak powiesz BWT to nikt nie wie ocb wiec niech zostana txt) i rozszerzeniem miejsc tak jak to ująłeś. Na ffa to nie jest problem ale na diablo to urozmaica gre i warto dopuszczać do gry wysokie skrzynki i gzymsy. Piwo.


EDIT:

Przyklejam i mam nadzieję, że temat się rozwinie i zostanie wcielony do oficjalnych regulaminów.
_____________________________
Ostatnio zmieniony przez Kacper Nie 15 Lip, 2012 16:25, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 



Dołączył: 21 Lut 2010
Wiek: 30
Posty: 332
Skąd: Sosnowiec
Piwa: 87/26
 #5  Wysłany: Pią 26 Kwi, 2013 14:20   
Screeny się nie ładują. Moim zdaniem "tekstury" to miejsca gdzie:

1. Mapper (osoba robiąca mapę) robi mapę nie dokładnie i nie "zamyka" hermetycznie mapy. Jest wtedy dziura umożliwiająca wyjście poza teren gry. Brak niewidzialnej ściany czyli bład osoby tworzącej mapę.

2. Widać mapę na "lewą stronę", to miejsca gdzie gracz widzi tą samą ścianę ale od strony nieoteksturowanej. Program kompilujący nie generuje tekstury z tej strony z 2. powodów: po 1. to miejsce poza mapą i tu się nie odbywa rozgrywka, po 2. kompilator pomija generowanie dla oszczedności pamięci.

3. Z góry są określone (poprzez H@ lub admina) np. w regulaminie miejsca niedozwolone. Często argumentem jest to że są to miejsca gdzie przy standardowej grawitacji nie da się wejść/wskoczyć.

Poniżej na przykładzie cs_school można zobaczyć bug (punkt 1) dyskwalifikujący tą mapę na wielu serwerach. Wystarczyło by tą mapę poprawić. Gracz na filmie wychodzi poza mapę (punkt 2). Standardowe mapy także posiadają błędy w postaci tekstur.

Ostatnio zmieniony przez slabooo Pią 26 Kwi, 2013 14:22, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 



Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów tekstury
Drwal [War3 FT] Ogólnie o War3 FT 3 Czw 04 Cze, 2009 12:49
WiEsMaK
Brak nowych postów tekstury :D
Flinston Problemy 5 Pon 03 Wrz, 2012 00:33
Firma16
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Tekstury
.prepare to fight. [Diablo] Bany i UnBany 1 Sob 01 Sty, 2011 23:04
.buskoffy
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Tekstury Dragoneth
CronoNaruto [War3 FT] Bany i UnBany 1 Pią 19 Cze, 2009 19:58
Kacper


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Templates sKserV.pl created by ^^^Deed
Wersja forum GSM - Lo-Fi

Zakaz kopiowania jakichkolwiek materiałów z Forum!
statystyka