Nie jesteś zalogowany/zarejestrowany na tej stronie. Prosimy zaloguj się lub zarejestruj. Aby się zarejestrować kliknij tutaj...



Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: fpsy , grze

FPSY W GRZE
Autor
Wiadomość


Dołączył: 12 Wrz 2009
Wiek: 34
Posty: 482
Piwa: 72/12
Ostrzeżeń:
 1/5/10
 #1  Wysłany: Pon 02 Lis, 2009 14:09   FPSY W GRZE
1. Co to w ogóle są FPS'y?

Przyśpieszenie animacji, Animacja. Co odpowiada za jej płynność? Są to tak zwane FPS'y. Cóż to takiego? Z angielskiego oznacza to "Frames Per Second" - "Liczba Klatek animacji na Sekundę". Tłumacząc z języka polskiego na polski, jest to liczba klatek (pełnoekranowych obrazów), którą nasz komputer da radę wyświetlić podczas jednej sekundy. Im więcej FPS'ów tym szybciej obraz renderowany (generowany) przez kartę graficzną jest wyświetlany na monitorze. Czyli im więcej fps tym szybciej działa gra. Im lepszy sprzęt tym więcej FPS. Ogólnym i najczęstszym celem jest oczywiście zwiększanie liczby FPS.



2. Dwie metody na sprawdzenie ilościu FPS'ów wyciąganych przez nasz sprzęt:

cl_showfps '1' - pokazuje w lewym górnym rogu ekranu liczbę klatek na sekundę. Wpisujemy to w konsoli lub w bezpośrednio w configu.

net_graph - komenda wyświetla liczbę klatek, loss oraz choke. Możemy wpisać wartości 1, 2 lub 3. Proponuję ustawić net_graph '3'.




3. Trzy tryby wyświetlania grafiki:

Direct 3D - najbardziej FPS'ożerny. Grafika bardziej szczegółowa.

Software - słaba grafika, przydatne gdy uruchamiamy CS na bardzo archiwalnym komputerze.
Gdy używamy trybu Direct 3D będziemy odczuwać opóźnienie na myszce, aby się tego pozbyć wystarczy wpisać do configa komendę gl_d3dflip '1'.

OpenGL - średnia grafika, jednakże dużo więcej FPS.


4. Rozdzielczość

Im większa rozdzielczość, tym większy wysiłek komputera podczas generowania scen 3D. Co za tym idzie? Jeśli mamy rozdzielczość 1600x1200 będziemy mieli mniej FPS niż Ci, ktorzy grają na 640x480. No, chyba, że mamy dobry sprzęt . Należy jednak pamiętać, iż nie ma dużej rożnicy pomiędzy rozmiarem 640x480 a 1024x768. Chociaż dla niektórych te kilka FPS to bardzo dużo.


5. Synchronizacja pionowa


Wyłączyć tą opcję możecie w ustawieniach karty graficznej, daje kilkanaście a czasem nawet kilkadziesiąt FPS więcej. Tutaj znajdziecie szczegółowe informacje o tym, jak ją wyłączyć w kartach ATI i NVidia.

Dodam, iż nie mam zamiaru kłócić się, czy FPS'y coś dają, czy też nie dają w grze, albo czy oszukujemy samego siebie "dodając" sobie klatek w ten sposób czy się nie oszukujemy. Ja tylko mówię co co robi. : )

6. Sterowniki

Tutaj są dwie opcje:

~Gramy na najnowszych sterownikach karty graficznej.

~Dobieramy starsze, lecz bardziej stabilne wersje.

Czemu taki rozłam? Otoż rożnie to bywa, niektórym najnowsze sterowniki pomagają w uzyskaniu większej liczby klatek, zaś inni mają optymalną liczbę FPS na sterownikach dostarczonych na przykład wraz z ich kartą. Pamiętajcie, żeby nigdy nie instalować sterowników 'na siebie'. Najpierw odinstalujcie starą wersję.
Ja osobiście jestem zwolennikiem najnowszych wersji driver'ów, aczkolwiek nie warto eksperymentować z rożnymi beta wersjami.

7. Modele

Aby uzyskać większą liczbę klatek możemy sciągnać specjalne modele broni oraz postaci. Są to odpowiednio HighFPS Weapons oraz HighFPS Models :) LINK
Co to nam daje? Modele postaci są bardzo uproszczone (prostokątne głowy etc.), natomiast broń jest niewidoczna. Jest to nic innego jak r_drawviewmodel '0' ale z dźwiękiem przeładowywania.

8. System

To, czy mamy czysty OS w dużej mierze wpływa na szybkość komputera a co za tym idzie także Counter-Strike'a.
Przede wszystkim polecam użyc programu Ad-aware <faja> LINK Dzięki niemu wykryjemy wszelkie programy i skrypty śledzące nasze poczynania, jak się zapewne domyślacie pożerają one moc obliczeniową procesora.
Następną rzeczą jaką możemy zrobić jest oczyszczenie autostartu i tray'a przy wchodzeniu do gry. Autostart? To folder zawierający rzeczy, które mają uruchomić się przy starcie komputera. Zaś tray to pole po prawej stronie paska zadań zawierajace ikony niektórych programów działających aktualnie w tle.
Do folderu autostart możemy dostać się poprzez Start/Programy/Autostart, szersza alternatywa tego folderu jest program msconfig i jedna z zakładek: Uruchamianie. Msconfig otwieramy wpisując w poleceniu Uruchom (Start/Uruchom) msconfig.
Trzecią rzeczą, którą zalecam wykonywać regularnie jest defregmentacja dysku. Nie muszę chyba tłumaczyć jak ją wykonać.
Co jeszcze? Windows XP uruchamia wiele niepotrzebnych usług spowalniając tym samym nasz komputer.


9. DirectX

Są wersje 8.0 LINK oraz 9.0 LINK
Do Counter-Strike'a poleca się wersję z numerem 8, najlepiej 8.1b LINK . Można też użytkowac wersję 9.0 oraz 9.0b
Preferuję jeszcze jedne drivery - 10.


11. [ Komenda ][ Zalecana wartość ][ Opis ]



gl_playermip 2 - Zmienia jakość modeli graczy w OpenGL. Znaczne przyśpieszenie działania CS.

gl_picmip 2 - Zmienia jakość tekstur w OpenGL. Znacznie przyśpiesza działanie gry, ale drastycznie pogarsza grafikę.

max_smokepuffs 0 - Ustala maksymalną ilość 'dymków' pojawiających się po uderzeniach kul.

max_shells 0 - Ustala maksymalną ilość widocznych łusek. Podobnie jak max_smokepuffs ustawienie na 0 powoduje znaczne przyśpieszenie gry.

fastsprites 1 - Zmienia jakość dymu z granatów. Ustawienie na 1 zapewnia przyśpieszenie grafiki, przy połprzezroczystym(!) dymie.

fps_max 101 - Maksymalna liczba klatek na sekundę. Niższe ustawienie zmniejsza obciążenie procesora.

mp_decals 20 - Maksymalna ilość wyświetlanych logo, dziur po kulach. Powoduje widoczne przyśpieszenie działania gry.

hisound 0 - Zmniejsza jakość dźwięku, jednocześnie przyśpieszając działanie gry.
loadas8bit 1 Podobnie jak 'hisound' zmniejsza jakość dźwięku (do 8bit).

bgmvolume 0 - Wyłącza CD Audio.

gl_smoothmodels 0 - Wyłącza wygładzanie modeli (tylko dla kart Voodoo3, Riva TNT2 i lepszych).

gl_round_down 1 - Zmienia wygładzanie tekstur (tylko dla kart Voodoo3, Riva TNT2 i lepszych).

gl_cull 1 - Renderuje jedynie widoczne elementy.

gl_keeptjunctions 0 - Pokazuje niedokładności (szczeliny) w teksturach.

gl_max_size 128 - Ustala rozdzielczość tekstur.

gl_texsort '0' 128 - Wyłącza sortowanie textels.

gl_clear 0 - Zmienia jakość tekstur.

r_dynamic 1 - Włącza dynamiczne oświetlenie.

r_mirroralpha 0 - Wyłącza refleksje swiatła.

r_norefresh 0 - Nie odswieża konsoli oraz hud'a jeśli nie ma takiej potrzeby.

gl_round_down 3 - Mniejsza jakość tekstur.

cl_weather 0 - Wyłącza efekty pogodowe (np. deszcz na azteku).

max_shells 0 - Nie wylatują nam łuski przy strzelaniu.


12. Trochę komend odemnie (mogą się powtarzać z wyżej napisanymi)


[ Komendy [ Preferowane liczby ich ustawienia ] ]



cl_himodels 0
cl_dynamiclights 0
cl_shadows 0
cl_minmodels 1
cl_identiconmode 0
cl_particlefx 0
cl_weather 0
cl_corpsestay 1

gl_keeptjunctions 0
gl_clear 0
gl_cull 1
gl_dither 1
gl_lightholes 0
gl_palette_tex 1
gl_spriteblend 1
gl_ztrick 1
gl_texturemode GL_NEAREST_MIPMAP_NEAREST
gl_round_down 3
gl_picmip 2
gl_playermip 2
gl_max_size 128

r_detailtextures 0
r_detailtexturessupported 0
r_mirroralpha 0
r_mmx 1
r_decals 1

violence_ablood 0
violence_hblood 0
violence_agibs 0
violence_hgibs 0

s_a3d 0
s_eax 1
s_reverb 0
voice_dsound 1

fastsprites 2
d_spriteskip 2

hati_npatch 0
ati_subdiv 0

hpk_maxsize 1
max_wallpuffs 0
max_rubble 0
max_shells 0
max_smokepuffs 0
mp_decals 1


----------------------
13. Programy do robienia własnego CONFIGA
DODAM JESZCZE PROGRAM DO ROBIENIA WŁASNEGO CONFIGA:
CS CFG editor 2.0.1LINK , a tu do ustawiania odpowiednich rate do swojego łącza - hltoolz - LINK
-----------------------


Znalazłem jeszcze taki poradnik, myślę, że się przyda i mi się nawet podoba : )



14. Więcej FPS:


Więcej FPS'ow FPS - [ Frames per second - ramki na sekundę ] - określają nam szybkość 'przeskakiwania' ramek animacji na sekundę, np. w grach komputerowych.

Poniżej są opisane czynności krok po kroku, które należy wykonać, aby uzyskać więcej FPS'ów podczas gry, które podwyższa jakość naszej grafiki. Czynności te napewno są możliwe do wykonania na kartach
graficznych NVidii oraz ATI.

Karty graficzne ATI:

1. Otwieramy menu sterownika naszej karty graficznej:

klikamy prawym przyciskiem myszy na pulpit
klikamy na 'własciwosci'
wybieramy zakładkę 'ustawienia'
klikamy na przycisk 'zaawansowane'


2. Wybieramy zakładkę 'OpenGL' i wykonujemy następujace czynności [przesuwamy suwakiem]:

Filtrowanie anizotropowe: zależne od aplikacji [zaznaczone]
Smoothvision: wyłączone [zaznaczone]
Ustawienia tekstury: wysoka jakość
Poziom szczegółow minimapy: wysoka wydajność
Czekaj na synchronizację pionowa: Zawsze włączony


3. Wybieramy zakładkę 'Direct3D' i ustawiamy wszystko tak jak zrobiliśmy to w zakładce 'OpenGL'.

4. Zapisujemy ustawienia [klikamy na przycisk zastosuj] i zamykamy okno.

5. Otwieramy CS'a, włączamy konsole i wpisujemy 'fps_max 100', co pozwoli nam osiągnac 100 FPS'ów podczas gry.

6. Gotowe! Miłej gry na 100 FPS'ach : )


Karty graficzne NVidia:


1. Otwieramy menu sterownika naszej karty graficznej:

klikamy prawym przyciskiem myszy na pulpit
klikamy na 'właściwosci'
wybieramy zakładkę 'ustawienia'
klikamy na przycisk 'zaawansowane'


2. Wybieramy zakładkę 'OpenGL' i wykonujemy następujace czynności:

domyślna głębia kolorów: 16bpp
tryb przełączania bufora: używaj transportu blokowego
synchronizacja pion.: zawsze wyłączona
full
scene antialiasing method: no antialiasing
użyj maks. 1MB pamięci systemowej dla tekstur w trybie PCI


3. Wybieramy zakładkę 'Direct3D' i wykonujemy następujące czynności:

poziom szczegołów mipmap: najwyższa wydajność
użyj maks. 1MB pamięci systemowej dla tekstur w trybie PCI


4. Zapisujemy ustawienia [klikamy na przycisk zastosuj] i zamykamy okno.

5. Otwieramy CS'a, włączamy konsole i wpisujemy 'fps_max 101', co pozwoli nam osiągnąć 100 FPS'ów podczas gry.

6. Gotowe! Miłej gry na 100 FPS'ach : )

Odpowiedzialność za wszelkie działania ponosicie Wy sami!
Robicie wszystko i wyłącznie na własną rękę. Pamiętajcie także, że nie wszytko opisane tu, może być legalne w ligach (co i jak dowiecie się w regulaminie danej ligi).
Dziękuję. SAM WSZYSTKIEGO NIE PISALEM czerpalem informacje z roznych stron Linki ktore podalem napewno sa aktywne.

POSTAWCIE BROWARKA
_____________________________
Mam ... na tych co na piersi z JP ambigramem
do ... pierwsi ale cienko piszczą pokręceni z gramem
samo logo nie uczyni z ciebie kogoś
Gość postaw PIWO
Ostatnio zmieniony przez +memento_mori Pon 02 Lis, 2009 14:23, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 



Dołączył: 11 Sie 2009
Wiek: 30
Posty: 676
Skąd: Ruda Śląska
Piwa: 108/23
 #2  Wysłany: Pon 02 Lis, 2009 20:21   
Poradnik nono, tyle, ze widziałem go juz na innych stronach
_____________________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 



Dołączył: 01 Paź 2009
Wiek: 33
Posty: 2194
Skąd: Myszyniec
Piwa: 329/80
 #3  Wysłany: Pon 02 Lis, 2009 20:38   
nie jestem pewien ale jeśli został skopiowany powinno być podane źródło
_____________________________


Polub nas na facebook.com i dowiaduj się o najnowszych ofertach, promocjach, konkursach.
Bądź na na bieżąco.


URLOP BEZTERMINOWY.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 


Dołączył: 12 Wrz 2009
Wiek: 34
Posty: 482
Piwa: 72/12
Ostrzeżeń:
 1/5/10
 #4  Wysłany: Wto 03 Lis, 2009 12:07   
nie jest caly skopiowany sa rozne zrodla i nie bylo zastrzezen dotyczaqcych korzystania jak i kopiowania po za tym tylko dlatego to zrobilem zeby ci ktorzy nie wiedza o co kaman zalapali czemu nie ktorym czesto banki wchodza a nie ktorym nie
_____________________________
Mam ... na tych co na piersi z JP ambigramem
do ... pierwsi ale cienko piszczą pokręceni z gramem
samo logo nie uczyni z ciebie kogoś
Gość postaw PIWO
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 



Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów PORADNIK NA FPSY
Next Konfiguracja, poradniki i tutoriale 1 Nie 26 Gru, 2010 22:11
Matez360
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Mam problem mój nick w grze to h0w??!!
mati1025 [PokeMod] Ogólnie o PokeMod 1 Wto 07 Sty, 2014 14:47
Route^
Brak nowych postów Zmiana czcionki w grze
Poradnik własnego autorstwa
Jurczi ^.^ Konfiguracja, poradniki i tutoriale 5 Czw 07 Cze, 2012 10:41
Jurczi ^.^
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi zmiana nicku w grze
Spejson [PokeMod] Ogólnie o PokeMod 3 Pon 30 Sty, 2012 20:52
Maryskowo
Brak nowych postów Poradnik do cs (Karabiny) i pomocy w ...
^.:M4a1:.^ | Marko Konfiguracja, poradniki i tutoriale 5 Sro 13 Paź, 2010 14:54
^.:M4a1:.^ | Marko
Brak nowych postów nick w grze h0w??!! Brak celebi 200 lvl.
mati1025 [PokeMod] Ogólnie o PokeMod 1 Pią 24 Sty, 2014 20:51
Rekus
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zmiana nicku na forum i w grze . ;d
PsYcHoL. Zmiana nick'a na Forum 1 Pon 02 Kwi, 2012 14:19
^^^Deed
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi W grze mam nick Lisek Chytrusek i chc...
jukijuki [Diablo] Admin / Slot 1 Czw 12 Sie, 2010 20:35
Maryska


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Templates sKserV.pl created by ^^^Deed
Zakaz kopiowania jakichkolwiek materiałów z Forum!
statystyka