Nie jesteś zalogowany/zarejestrowany na tej stronie. Prosimy zaloguj się lub zarejestruj. Aby się zarejestrować kliknij tutaj...



Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: faq

Przesunięty przez: ^^^Deed
Wto 31 Sie, 2010 21:59
FAQ
Autor
Wiadomość
inc
ImpNocCur


Dołączył: 15 Maj 2009
Wiek: 32
Posty: 76
Skąd: Biała Podlaska
Piwa: 12/5
 #1   Wysłany: Wto 07 Lip, 2009 22:08   FAQ
Kod:
Co to jest FAQ?


FAQ (ang. Frequently Asked Questions) - to zbiory "często zadawanych pytań" i odpowiedzi na nie, tworzone głównie po to, aby uwolnić się od ciągłego odpowiadania na stale powtarzające się i nudne (dla odpowiadającego) pytania.

!Ja nie jestem ich autorem, starałem się zebrać te FAQ z różnych źródeł i złożyć to w jedną całość!

O grze Counter-Strike 1.6

źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Counter-Strike

Kod:
1.Co to jest Counter-Strike?
2.Cechy gry
3.Zasady gry
4.Oficjalne tryby rozgrywki
5.Nieoficjalne tryby rozgrywki
6.Modyfikacje gry
7.Uzbrojenie
8.Oszukiwanie w grze


1. Co to jest Counter-Strike?
Counter-Strike (często nazywany skrótowo CS) - taktyczny first-person shooter, który został stworzony przez Minha "Gooseman" Le'a i Jessa "Cliffe" Cliffe'a 19 czerwca 1999 r. jako modyfikacja (mod) do gry Half-Life. Początkowo Counter-Strike wymagał do działania Half-Life'a, jednak wraz z upływem czasu stworzono kolejne jego wersje, które przekształciły się w samodzielne produkcje, jedynie korzystające z silnika oryginalnej gry.

Rozgrywka w Counter-Strike'u opiera się na walce terrorystów z antyterrorystami, w której jedna ze stron musi bronić bombsite'u (miejsce gdzie podkłada się bombę) lub uwolnić zakładników, a druga podłożyć bombę albo pilnować zakładników. Gra została stworzona z myślą o grze w sieci, a dopiero z czasem, gdy jej popularność wzrosła, zostały opublikowane dodatki imitujące graczy (tzw. boty) umożliwiające grę w CS-a bez udziału żywych przeciwników.

Wraz z rozwojem gry zaczęły pojawiać się modyfikacje, tworzone przez samych graczy. Wprowadzają one mniejsze lub większe zmiany w rozgrywce i pozwalają na ciągły rozwój samej gry. Gra dostała także wsparcie od Valve Software, dzięki czemu jest ciągle uaktualniania i została włączona do projektu Steam.

Counter-Strike dość szybko zyskał ogromną popularność i stał się platformą turniejową na imprezach e-sportowych, na których znajduje się do dziś.

2. Cechy gry
Counter-Strike jest grą sieciową, opartą o wspólne działanie drużyny, a nie pojedynczego gracza. Pierwotnie gra zaskakiwała graczy sposobem prowadzenia rozgrywki. Oprócz wspomnianej powyżej wymaganej gry zespołowej, doszły realistyczne reakcje graczy na strzały (często wystarczy wystrzelić jedną kulę, aby unieszkodliwić przeciwnika), jak również powolne prowadzenie rozgrywki (gracz albo idzie bardzo powoli/skrada się, albo biegnie i jego kroki są słyszane przez przeciwnika), czy zbyt długie pozostawanie w jednym punkcie na danej mapie bez podejmowania ruchu (oczekiwanie na okazje z ukrycia) nazwane "camping" (pol. kampowanie). Gracz grający w ten sposób nazywany jest "camperem".

Gracz może się wcielić w antyterrorystę (CT) lub terrorystę (Terro, T). W skład antyterrorystów wchodzą najsławniejsze jednostki specjalne świata: Seal Team 6 (obecnie DEVGRU), GSG9, SAS i GIGN. Jako terrorysta można grać wymyślonymi formacjami: Phoenix Connexion, L337 Crew, Arctic Avengers, lub Guerilla Warfare.

3. Zasady gry
Standardowo każdy gracz zaczyna grę w punkcie startowym z pistoletem (USP u antyterrorystów, Glock 18 u terrorystów), dwoma magazynkami w zapasie, nożem oraz kwotą 800$. Za każdą udaną misję drużyna dostaje punkty oraz pieniądze. Można za nie (w momencie startu następnych rund) kupić broń palną, kamizelki kuloodporne, granaty, magazynki i inne potrzebne do wykonania misji przedmioty. Pieniądze dostaje się również za wyeliminowanie przeciwnika, można je również stracić za zabicie zakładnika lub kogoś z własnej drużyny (jeżeli jest włączony tzw. friendly fire(FF) - przyjacielski ogień lub po prostu możliwość zabijania graczy ze swojej drużyny).

Cele drużyn są zawsze sprzeczne ze sobą - jeżeli terroryści mają wysadzić jakiś obiekt, antyterroryści maja nie dopuścić do tego, oraz odwrotnie - jeżeli antyterroryści mają uwolnić zakładników, terroryści mają im to uniemożliwić.

Drużyna, która zdoła osiągnąć swój cel w danej rundzie, albo zabije wszystkich przeciwników z drugiej grupy, wygrywa rundę.

Każda runda jest jeszcze ograniczona przez czas. Po upływie tego czasu przegrywa ta drużyna która nie wykonała zadania. W przypadku CT jest to nieuwolnienie wszystkich zakładników a w przypadku Terrorystów (T) nie ustawienie bomby na specjalnym do tego miejscu BS(bombsite). Jednak czas do wybuchu bomby nie jest liczony do czasu na rundę i gdy bomba zostanie podłożona czas rundy znika i jeżeli CT nie rozbroją bomby to T wygrają.

4. Oficjalne tryby rozgrywki
Gra oferuje kilka zróżnicowanych trybów rozgrywki - trzy podstawowe to: odbicie zakładników, podłożenie lub rozbrojenie bomby oraz zamach na ważną osobistość. Poza tymi podstawowymi trybami, tworzone są również mapy realizujące inne scenariusze - np. bezpośredni pojedynek między drużynami, a także np. takie, w których jedynymi dozwolonymi broniami są np. pistolety, granaty, bądź noże.

Hostage Rescue (odbicie zakładników)

Tryb ten rozgrywany jest na mapach z przedrostkiem "'cs_'". Zadaniem antyterrorystów (CT) jest odbicie zakładników przetrzymywanych w bazie terrorystów (T) i doprowadzenie ich do punktu ratunkowego. Terroryści natomiast muszą im w tym przeszkodzić. Rozgrywka kończy się w momencie, gdy antyterroryści uwolnią wszystkich żyjących w danym momencie zakładników (wygrana CT), gdy skończy się czas przeznaczony na rozgrywkę (wygrana T), lub gdy któraś z drużyn straci wszystkich graczy (wygrana drużyny przeciwnej)

Bomb/Defuse (podłożenie / rozbrojenie bomby)

Akcja rozgrywki toczy się na mapach z przedrostkiem "'de_'", a główną rolę odgrywają terroryści. Mają oni za zadanie przedrzeć się do wyznaczonego miejsca (BS - Bomb Site; zazwyczaj są 2 takie punkty), w którym muszą podłożyć bombę, co uniemożliwić im będą się starali antyterroryści. Rozgrywka kończy się w momencie wybuchu bomby (wygrana T), rozbrojenia jej przez antyterrorystów lub skończenia się czasu (wygrana CT) lub w przypadku straty wszystkich graczy przez jedną z drużyn (wygrana drużyny przeciwnej). Bomba po podłożeniu przez T standardowo wybucha po 45 sekundach więc gdy T zdobędą BS wcale nie oznacza to od razu końca rundy. Jeżeli wszyscy terroryści zginą a bomba tyka, runda nie zakończy się aż do wybuchu lub rozbrojenia przez CT.

Assassination (zamach)

Areną działań są mapy z przedrostkiem "'as_'". Jeden z graczy drużyny antyterrorystów staje się VIP-em, którego reszta drużyny musi eskortować do specjalnego punktu ewakuacyjnego. Zadaniem terrorystów jest zabicie VIP-a, a jest ono utrudnione, ponieważ mogą oni kupić jedynie niektóre rodzaje broni. Rozgrywka kończy się, gdy VIP bezpiecznie dotrze do punktu ewakuacyjnego (wygrana CT), terroryści zabiją VIP-a (wygrana T), drużyna straci wszystkich graczy lub czas rozgrywki zostanie przekroczony. VIP nie może kupować broni, ale ma 200% kamizelki czyli 2 razy więcej niż może mieć ktokolwiek inny.

Escape (ucieczka)

Tryb ten został oficjalnie wycofany w Counter-Strike’u beta 7.0[3], jednak możliwość gry pozostała. Miejscem tego rodzaju rozgrywki są mapy es_. Zadaniem terrorystów jest ucieczka z terenu działań do wyznaczonego punktu. Nie jest to łatwe, gdyż terroryści nie mogą kupować broni - jedyną możliwością jej zdobycia jest odnalezienie miejsca, w którym broń jest składowana. Antyterroryści muszą oczywiście powstrzymać terrorystów przed ucieczką. Rozgrywka kończy się, gdy połowa terrorystów ucieknie, antyterroryści powstrzymają (zabiją) większość terrorystów, jedna z drużyn straci wszystkich graczy lub skończy się czas. Po ośmiu rozgrywkach w tym trybie, role odwracają się.

5. Nieoficjalne tryby rozgrywki

Fun maps

Mapy zazwyczaj robione przez fanów. Rozgrywka na nich polega na wybiciu przeciwników - z tą jedną różnicą, że drużyny są w zamkniętych pomieszczeniach, w których jest mnóstwo drzwi. Na początku każdej tury losowo wybierane drzwi się otwierają, nimi przechodzi się na inną lokację, w której spotyka się następnych przeciwników. Każda lokacja posiada swoją własną broń, także wchodząca drużyna ma tylko ten rodzaj broni. Rozgrywka na te same bronie pomiędzy drużynami jest wyrównana. Wygrywa ta drużyna, która posiada umiejętności, a nie pieniądze i broń.

Aiming

Są to małe mapki, których nazwa zazwyczaj zaczyna się od przedrostka aim_. W tym trybie broń (zwykle jednego rodzaju) leży na ziemi lub zawodnicy dostają ją na początku każdej rundy, a jedynym celem rozgrywki jest zabicie przeciwników

Fight Yard

Mapy fy_ (Fight Yard) są bardzo podobne do mapek typu aim_. Różnią się jedynie ilością przeszkód, których na mapach fy_ jest więcej oraz tym, że na ziemi leżą bronie różnego typu.

Surf

Na mapach surf_ przede wszystkim surfuje się po specjalnych pochyłych ścianach. W niektórych rozgrywkach chodzi o to aby czym prędzej przelecieć z 1 poziomu na 2 w innych, natomiast w innych która ekipa (CT) czy (T) szybciej doleci do broni i zgładzi tę drugą. Surfowanie na tych mapach jest dość trudne, gdyż aby opanować tę technikę w stu procentach, trzeba umieć wiele trików np.Strafejump. Generalnie polega na tym, że w przeciwnych kierunkach naciskamy strzałki niż jest pochyłość ściany ściany np. jak surfujemy po prawej stronie to trzymamy strzałkę w lewo, i odwrotnie do surfowania po lewej stronie. Aby się wybić musimy wykonać zawrót myszy w kształcie "łezki". Nie naciskamy strzałki do przodu gdyż wtedy spadniemy

Awp

Awp_ to mapy na otwartej, rozległej przestrzeni polegające na ćwiczeniu swoich umiejętności snajperskich za pomocą karabinu zwanego AWP(Arctic Warfare Police) lub AWM (Arctic Warfare Magnum)

HE

Mapy, których nazwy zaczynają się od he_. Zadaniem gracza jest zabicie przeciwników tylko przy pomocy granatów i noża.

Knife Arena

Na mapach z przedrostkiem ka_ jedyną dostępną bronią jest nóż, którym należy zabić wszystkich przeciwników.

CSDE

Mapy, zaczynające się od csde_, łączą w sobie zadania z misji hostage rescue i bomb/defuse.

Prepared Assault

Zadania są takie same jak w standardowej grze (Hostage Rescue i Demolition), jednak zamiast terrorystów i antyterrorystów występują gangi i policja. Obie drużyny są słabo wyposażone, a mapy pa_ są stosunkowo małe.

Revolver Helden

Mapy o przedrostku rh_ przenoszą graczy w świat Dzikiego Zachodu. Zawodnicy wcielają się w zastępców szeryfa i złodziei bydła, a jedynymi bronią z jakiej mogą korzystać jest strzelba (Steyr Scout) i rewolwery (pistolety Beretta Elite lub Glock 18)

Deathrun

Mapy (ich nazwa zaczyna się od słowa deathrun), które są zbudowane na kształt toru przeszkód. Większość graczy trafia do antyterrorystów, którzy mają za zadanie dobiec na koniec mapy po broń i zabić przy jej pomocy terrorystów. Jednak ci drudzy mogą włączać rozstawione na mapie pułapki, przeszkadzające w wykonaniu tej misji. Wygrywa ta strona, w której zostanie przy życiu chociaż jeden gracz.

6. Modyfikacje gry

Oprócz różnych trybów rozgrywek opartych o fizykę i zasady stworzone przez twórców Counter-strike'a, powstało wiele modyfikacji (modów), które ingerują w grę i zmieniają jej sens.

Kreedz

Na tych mapach (kz_, risk_, cg_, cb_, bh_) każdy gracz jest automatycznie przypisany do zespołu CT i próbuje jak najszybciej, przeskakując z jednej "platformy" na drugą, dostać się na sam szczyt. "Platformami", po których zawodnicy się wspinają, są zazwyczaj ustępy skalne, ale zdarzają się też inne np. drzewo, dom. Mapy kreedz często przypominają góry, na które się wspinamy.

Gun Game

W tym trybie na początek rundy każdy otrzymuje podstawowy pistolet terrorystów (Glock 18) i zadaniem jest zabijaniem osób z drużyny przeciwnej. Co kilka zabić (różnej w zależności od ustawień serwera) zdobywamy wyższy poziom i dostajemy lepszą broń. Jedynym wyjątkiem jest tu nóż, którego możemy używać cały czas, a za zabójstwo przy jego pomocy kradniemy jeden poziom od przeciwnika. Czasami mod ten występuje w połączeniu z Death Match. Mapy specjalnie przystosowane do gry w Gun Game mają przedrostek gg_.

Death Match

W tej modyfikacji nie ma rund. Gracze odradzają się po śmierci co kilka sekund w różnych punktach mapy i ich zadaniem jest zabić każdego zawodnika jakiego zobaczą. Nie występuje tu też kupowanie broni, każdy wybiera sobie wyposażenie tuż po odrodzeniu. Na serwerach używa się tego trybu na standardowych mapach z gry oraz mapach dm_.

Soccer Jam

Rodzaj gry przeznaczony dla fanów piłki nożnej. Dostępny jest tylko nóż i piłka, którą podajemy między zawodnikami swojej drużyny, starając się, aby nie trafiła ona do przeciwników. Za zabijanie rywali i strzelanie goli dostajemy punkty doświadczenia, które wydajemy na 5 statystyk po 5 poziomów każda. Mapa przeznaczone specjalnie do tego modu ma przedrostek sj_.

Zombie Swarm

Mod pozwalający zmierzyć się graczom w konflikcie umarłych (w tym przypadku są nimi terroryści tzw. zombie) oraz żywych ludzi starających się przeżyć (antyterroryści). Mod nie zmienia całej rozgrywki tylko zasady. Stajemy po jednej stronie żywych lub umarłych i kolejno żywi starają się przeżyć jak najdłużej, lub po prostu zabić nieumarłych, umarli zaś, muszą nie dopuścić do końca czasu danej rundy i zabić wszystkich graczy z przeciwnej drużyny. Antyterroryści mają do wykorzystania wszystkie możliwe bronie, mają do wykorzystania także bronie terrorystów po wpisaniu w czacie komendy "/bm". Standardowym wyposażeniem nieumarłych (terroryści) są ich szpony oraz ogromna ilość życia (HP) sięgająca na serwerach wg ustawień od 600 do nawet 3000 punktów. Ich stan gotówki przy każdej rundzie jest resetowany do 0$. Często na serwerach dla efektu grozy używany jest efekt "nocy" (gdzie po prostu zapada mrok) w którym to, nieumarli korzystają z noktowizorów, a żywi korzystają tylko z latarek (także brak możliwości zakupu noktowizorów)). Wtedy rozgrywka staje się bardzo emocjonująca. Poleca się dla osób słabo nerwowych i sercowych opuszczenie grania tej modyfikacji podczas efektu "nocy" z powodu dużego stresu, który może nastąpić podczas niespodziewanego ataku. Istnieją także różne mapy stworzone do tej modyfikacji o początkowej mapie zm_ w której to ludzie mają dużo więcej miejsca do schronienia się przed nieumarłymi. Występuję jednak wiele różnych błędów, dotyczących grania. Każdy nieumarły po zabiciu żywego dostaje 300 $ jak w normalnej grze. Przykładowo po zabiciu 5 ludzi, dostaję 1500 $ dzięki którym może zakupić broń MP5. Często na takich serwerach wykorzystywany jest mod unlimited-ammo (nieskończona amunicja) więc gracz z przewagą 1000 HP oraz bronią jest naprawdę irytujący.

Zombie Plague

Tryb gry bardzo podobny do Zombie Swarm, ponieważ także tutaj toczy się pojedynek pomiędzy ludźmi, a zombie. Na początku każdej rundy jeden z graczy zostaje losowo wybrany i staje się zombie. Jego zadaniem jest zarażenie wszystkich ludzi, każdy kto uległ zainfekowaniu przyłącza się do niego. Ludzie mogą się bronić przed umarłymi za pomocą broni wybieranych na początku każdej rundy oraz przedmiotów kupowanych z dodatkowego menu. Dodatkowo każdy granat ma zmienione właściwości w stosunku do normalnej gry. He grenade (ang. granat zaczepny) podpala zombie, flashbang (ang. granat błyskowy) zatrzymuje ich na chwilę w miejscu, a smoke grenade (ang. granat dymny) oświetla teren, na którym wybuchł. Z kolei zombie mogą wybierać jakie zdolności chcą mieć bardziej rozwinięte oraz także korzystać ze specjalnego menu, które zawiera przedmioty im pomocne. W tym modzie również wykorzystuje się głównie mapy zm_.

Biohazard

Kolejny z trybów gry, który rozgrywa się na mapach zm_ i pozwala toczyć walkę pomiędzy ludźmi i zombie. Mod ten jest bardzo podobny do Zombie Plague, ale nie ma specjalnego menu do kupowania, ani niestandardowych możliwości broni.

Warcraft 3 Frozen Throne

Modyfikacja gry, która wprowadza do rozgrywki nowe możliwości zaczerpnięte z gry Warcraft III: The Frozen Throne. Po rozpoczęciu gry gracz wybiera rasę albo bohatera (łącznie dziewięć postaci) jakim chce być, a następnie rozwija jego kolejne umiejętności (każda ma 3 poziomy i jedną jednopoziomową umiejętność specjalną tzw. ultimate, którą można zdobyć dopiero przy szóstym poziomie rozwoju postaci). Punkty doświadczenia, pozwalające zdobywać kolejne poziomy rozwoju postaci, zawodnicy zdobywają wraz z pieniędzmi. Gracz może także skorzystać z dwóch dodatkowych menu kupowania (aby ich użyć należy na czacie napisać /shopmenu1 lub /shopmenu2), gdzie pogrupowane są specjalne przedmioty, zwiększające zdolności gracza. Zasady gry pozostają niezmienione w stosunku do standardowej gry, jednak nietypowe umiejętności całkowicie zmieniają rozgrywkę

Więcej info WR3FT na: http://www.skserv.pl/viewtopic.php?t=269

SuperHero Mod

SuperHero mod pozwala nam się wcielić w superbohatera, dając jego moce graczowi. W tym modzie, podobnie jak w Warcraft 3 Mod, są punkty doświadczenia (xp), lecz po osiągnięciu odpowiedniego ich poziomu (pierwszy poziom osiąga się zazwyczaj po zdobyciu 100 punktów xp) gracz może wybrać superbohatera, którego moce chce wykorzystywać. Po zdobyciu następnego poziomu, nie rozwija się obecnej postaci, lecz wybiera następną. Można razem posiadać od 10 do prawie 100 bohaterów (w zależności od ustawień serwera).

Serwery SuperHero moda różnią się także między sobą. Niektóre pozwalają na tak zwany "Save xp" co oznacza, że przy następnym wejściu na serwer, dany gracz zaczyna od tego samego poziomu doświadczenia z jakim wychodził z serwera. Są jednak też serwery które nie zapisują xp., wtedy zazwyczaj jest ono kasowane po każdej zmianie mapy. Na takich serwerach bardzo szybko zdobywa się punkty doświadczenia, przez co rozgrywka staje się bardziej dynamiczna.

Diablo Mod

Ta modyfikacja nawiązuje do gry Diablo II i wprowadza do rozgrywki nowe elementy z nią związane. Podobnie jak w modzie Warcraft 3 Frozen Throne, także tutaj na początku rozgrywki wybiera się jedną z siedmiu klas (Mag, Paladyn, Mnich, Zabójca, Barbarzyńca, Nekromanta, Ninja), z których każda ma inne zdolności. Podczas gry zdobywamy punkty doświadczenia, pozwalające nam awansować o kolejne poziomy rozwoju postaci (maksymalnym możliwym do osiągnięcia poziomem jest setny), a zmiana klasy nie wpływa na ich ilość. Każdy kolejny awans pozwala rozdać 2 punkty doświadczenia do wybranych statystyk (Inteligencja, Siła, Wytrzymałość, Zręczność). W tej modyfikacji występują również przedmioty, które dają graczom nowe możliwości, a uzyskuje się je poprzez zabicie przeciwnika lub kupienie losowo wybranego przedmiotu w sklepie. Aktualnie rozwijaną wersją modu jest Diablo Mod PL edited by GuTek & Miczu[7].

Battlefield 2

Jest to modyfikacja, która nawiązuje do gry Battlefield 2. Gracze zdobywają kolejne stopnie wojskowe co pewną ilość zabójstw, a za wykonanie specjalnych zadań wygrywają bonusy, nazywane odznaczeniami. Każde zadanie ma 3 poziomy (odznaczenie złote, srebrne i brązowe) i im wyższy poziom zostanie zdobyty, tym gracz dostaje lepszą nagrodę.

7. Uzbrojenie

-Pistolety:

* Glock 18 - $400, kal. 9mm, magazynek na 20 nabojów. Podstawowa broń terrorystów. Posiada dwa tryby ognia - pojedynczy oraz burst-fire (trzystrzałowe serie).
* USP Tactical - $500, kal. .45ACP, magazynek na 12 nabojów. Podstawowa broń antyterrorystów. Dodatkowo można do niej zamontować tłumik.
* SIG P228 - $600, kal. .357 SIG, magazynek na 13 nabojów.
* Desert Eagle - $650, kal. .50AE, magazynek na 7 nabojów.
* FN Five-seveN - $750, kal. 5,7mm, magazynek na 20 nabojów. Dostępny tylko dla antyterrorystów.
* Beretta Elite - $800, kal. 9mm, magazynek 2x 15 naboi. Dostępna tylko dla terrorystów. Są to dwa pistolety Beretta 92.

-Strzelby:

* M3 Super 90 Combat - $1700, kal. 12, magazynek rurowy na 8 nabojów. Strzelba powtarzalna, po każdym strzale trzeba przeładować.
* XM1014 - $3000, kal. 12, magazynek rurowy na 7 nabojów. Strzelba automatyczna. Bardzo szybkostrzelna, silna, ma szybkie przeładowanie, jednak tak jak M3 Super 90 Combat ma duży rozrzut.

-Pistolety maszynowe:

* MP5 Navy - $1500, kal. 9mm, magazynek na 30 nabojów.
* Steyr TMP - $1250, kal. 9mm, magazynek na 30 nabojów. Dostępny tylko dla antyterrorystów. Posiada zintegrowany tłumik.
* Mac 10 - $1400, kal. .45ACP, magazynek na 30 nabojów. Dostępny tylko dla terrorystów.
* FN P90 - $2350, kal. 5,7mm, magazynek na 50 nabojów.
* HK UMP 45 - $1700, kal. .45ACP, magazynek na 25 nabojów.

-Karabiny i karabinki:

* AK-47 - $2500, kal. 7,62mm, magazynek na 30 nabojów. Dostępny tylko dla terrorystów.
* AI Arctic Warfare Magnum - $4750, kal. 338 Lapua, magazynek na 10 nabojów. Jest przeładowywana po każdym strzale i posiada duże przybliżenie. Trafienie przeciwnika powyżej nóg powoduje jego natychmiastowy zgon, nawet w wypadku posiadania kamizelki kuloodpornej i hełmu.
* Colt M4A1 Carbine - $3100, kal. 5,56mm, magazynek na 30 nabojów. Dostępny tylko dla antyterrorystów. Dodatkowo ma dokręcany tłumik.
* Famas - $2250, kal. 5,56mm, magazynek na 25 nabojów. Dostępna tylko dla antyterrorystów. Posiada tryb trzystrzałowy (burst-fire)..
* Galil - $2000, kal. 5,56mm, magazynek na 35 nabojów. Tylko dla terrorystów.
* G3/SG-1 Sniper Rifle - $5000, kal. 7,62mm, magazynek na 20 pocisków. Tylko dla terrorystów. Posiada duże przybliżenie.
* M249 PARA - $5750, kal. 5,56mm, magazynek na 100 naboi. Najdroższa broń w grze.
* SG-552 Commando - $3500, kal. 5,56mm, magazynek na 30 pocisków. Tylko dla terrorystów. Dodatkowo ma zamontowaną lunetę z zbliżeniem 1,5x.
* SG-550 Sniper Rifle - $4200, kal. 5,56mm, magazynek na 30 naboi. Tylko dla antyterrorystów. Dodatkowo luneta z dużym przybliżeniem.
* Steyr AUG - $3500, kal. 5,56mm, magazynek na 30 pocisków. Tylko dla antyterrorystów. Posiada również lunetę o zbliżeniu 1,5x.
* Steyr Scout - $2750, kal. 7,62mm, magazynek na 10 pocisków. Posiada duże przybliżenie.

-Pozostały sprzęt:

* Nóż - jedyna broń, której nie można odrzucić, ma ją każdy gracz. Trafienie zadane nim w plecy, zabija od razu. Istnieją mapy, na których walczy się jedynie tą bronią.
* Kevlar (ang. kamizelka kuloodporna) - $650, pozwala przetrwać większe obrażenia.
* Kevlar + helmet (ang. kamizelka kuloodporna z hełmem) - $1000, osłania przed większą ilością obrażeń i pozwala czasem przeżyć strzał w głowę w przypadku rykoszetu.
* Flashbang (ang. granat błyskowy) - $200, można kupić maksymalnie 2 sztuki. Powoduje błysk, oślepia wszystkich graczy (również rzucającego i jego drużynę) patrzących na niego, bądź będących w bezpośredniej odległości w chwili wybuchu.
* HE Grenade v(ang. granat zaczepny) - $300, można kupić tylko jeden na rundę, powoduje duże obrażenia. Na niektórych mapach stworzonych przez fanów są one jedyną bronią.
[b]* Smoke grenad
e (ang. granat dymny) - $300, do kupienia tylko raz w czasie trwania rundy, wznieca zasłonę dymną.
* Nightvision (ang. noktowizor) - $1000, daje lepszą widoczność w ciemnościach niż latarka.
* Tactical shield (ang. tarcza taktyczna) - $2200 dostępna tylko dla antyterrorystów, chroni przed wszelkimi pociskami. Zakazana na niektórych serwerach, ponieważ daje znaczną przewagę nad oponentami, jednak posiada kilka wad utrudniających grę z nią. Posiadacz tarczy jest nadal wrażliwy na granaty, chroni ona tylko od przodu, razem z nią można nieść tylko nóż, pistolet i granaty, a w celu skorzystania z broni należy odchylić tarczę, co jeszcze bardziej zwiększa ryzyko postrzelenia.
* Defusal Kit (ang. zestaw rozbrojeniowy) - $200, dostępny tylko dla antyterrorystów. Przyspiesza proces rozbrajania bomby. Dostępny tylko na mapach Demolition (np. de_aztec).
* C4 - bomba przenoszona w plecaku. Dostępna dla terrorystów na mapach Demolition, gdzie trzeba wysadzić dane miejsce. Bomba jest tylko jedna w czasie rundy. Przenosi ją jeden, wybrany losowo gracz, będący w drużynie terrorystów, który wyróżnia się tym, że nosi plecak z bombą.

8. Oszukiwanie w grze

Do Counter-strike'a stworzono wiele programów, które pozwalają oszukiwać w grze. Chociaż różnią się one nazwami, to można je podzielić na kilka grup:

* Aimbot - celownik automatycznie ustawia się na wcześniej ustawiony hitbox (punkt na ciele gracza)
* ESPv- rozbudowana wersja wallhacka, oprócz widzenia przez tekstury, gracz dostaje m.in. informacje o ilości życia i broni jaką ma przeciwnik
* No recoil - niweluje odrzut, który towarzyszy strzeleniu z poszczególnych broni.
* No smoke, no flash - odpowiednio wyłącza skutki działania granatu dymnego i granatu błyskowego
* Speedhack - pozwala przemieszczać się z dużą szybkością po mapie, bardzo często związany z używaniem mocniejszego ataku nożem
* Wallhack - dzięki niemu gracz może widzieć przez niektóre tekstury mapy

Gracze potocznie nazywają oszukiwane hackowaniem lub haxowaniem, a na gracza, korzystającego z niedozwolonego oprogramowania mówią hax. Również niektóre cheaty posiadają swoje zwyczajowe nazwy. Aimbot to ab, Wallhack - wh, a na Speedhack gracze mówią sh.

Aby przeciwdziałać oszustwom w grze, wydawca gry i sami gracze zaczęli tworzyć programy mające zapobiec nieuczciwym praktykom.

Valve Anti-cheat

To zabezpieczenie sprawdza czy nie zostały zmienione pliki wykonywalne gry lub czy równocześnie z grą nie włączono cheatów. W momencie, gdy znalezione zostanie niedozwolone oprogramowanie, gracz dostaje permanentnego bana (wykluczenie z gry) na wszystkich serwerach zabezpieczonych przez Valve Anti-cheat (VAC), bez możliwości odwołania się od niego. Istnieją serwery, na których wyłączono zabezpieczenie Valve (serwery non-steam) i na nich można grać nawet po dostaniu bana.

Aequitas

W lidze Electronic Sports League (ESL) używa się antycheatu o nazwie Aequitas. Jest to zewnętrzny program, dostarczony przez ligę ESL, który skanuje config (plik z ustawieniami gry) oraz robi zrzuty ekranu z gry. Następnie uzyskane dane przesyła na serwery ligi, gdzie są dostępne dla administratorów. Każdy gracz, który chce wziąć udział w lidze ESL musi sam ściągnąć i zainstalować Aequitas.

Cheating-Death

Cheating-Death (C-D) jest niezależnym programem, który jest zaporą pomiędzy samą grą, a cheatami. Zamiast sprawdzać działanie poszczególnych programów, które mogą pozwolić na oszukiwanie w grze, utrudnia on używanie cheatów. Gdy gracz nie widzi swojego przeciwnika, C-D symuluje przestawienie oponenta za plecy gracza. Podaje również mylne informacje co do dokładnej pozycji zawodników i sprawdza standardowe miejsca w ustawieniach gry, gdzie zazwyczaj znajdują się cheaty. Poprzez tak dużą ingerencję w działanie samej gry, Cheating-Death nie może być używany równocześnie z Valve Anti-Cheat i HLGuard, a gracze sami muszą go ściągnąć na swoje komputery. Ostatnia wersja programu pochodzi z roku 2007 i wtedy też został wstrzymany jego rozwój.

HLGuard

Wcześniej był znany jako CSGuard by OLO, a nazwa została zmieniona, gdy program przeszedł w ręce United Admins Limited. Następnie HLGuard został przekazany do zespołu The Z Project, który rozwinął go do wersji 1.8.[12] Program ten działa po stronie serwera, dzięki czemu gracze nie muszą ściągać oprogramowania na swoje komputery.

Ten Antycheat (podobnie jak Cheating-Death) fałszuje miejsce, w którym znajdują się przeciwnicy. Zamiast utrudniać używanie aimbotów, sprawdza on ile razy gracz zachował się w sposób, w który nie zareagowałby zwykły człowiek. Po przekroczeniu pewnej ilości takich reakcji, gracz jest wyrzucany z serwera. HLGuard potrafi także zablokować speedhacki, niedozwolone miejsca na mapie oraz wykryć zakazane ustawienia u poszczególnych graczy.

sXe injected

Jest to antycheat rozwijany przez Argentyńczyków. Składa się on z dwóch elementów, pierwszy z nich jest instalowany na serwerze gry, natomiast drugi, zwany klientem, gracze instaluję sami na swoich komputerach. Działa bardzo podobnie do Cheating-Death i nie należy używać go wraz z Valve Anti-Cheat. Program przeznaczony jest dla serwerów Non-Steam. sXe injected jest ciągle rozwijanym programem.

Ogólne FAQ CS 1.6!

źródło: gamecenter.pl

Kod:

1. Co to jest Steam/NoSteam ?
2. Jak odpalić Steam ?
3. Skąd ściągnąć to i owo ?
4. Co to jest skill ?
5. Błąd 'Local Class C' - jak to naprawić ?
6. Chcę mieć szybką zmianę broni bez potwierdzania kliknięciem, jak to zrobić ?
7. Błąd przy wchodzeniu na serwer 'Your map [ nazwa mapy ] is differ then server', jak to naprawić?
8. Rekrutacja do klanów/Poszukiwanie klanu.
9. Co mam zrobić jeśli moje konto zostało skradzione/zbanowane.
10. Szukam serwerów.
11. Jak łatwo zrobić AMX + inne mody?
13. Mam dobry sprzęt i config, ale nadal wyświetla mi 60fps, co zrobić ?
14. Chem pobawic sie configiem i zwiększyć liczbę fps, co zrobić ?
15. Jak nagrać/odtworzyć demo ?
16. Bindowanie ?
18. Jak zmienic hasło i inne ważne rzeczy na steamie ?
19. Stawianie serwera na hamachi .
20. Jak sprawdzić swój steam_id ?


1. Co to jest Steam/NoSteam ?

Steam jest to oryginalna, legalna wersja gry zarejestrowana cd-keyem otrzymanym wraz z zakupem oryginalnego Half-Life'a . Pozwala ona grać na jakimkolwiek serwerze wydanym w wersji 1.6 w zakładce 'Internet'. Wersja ta daje nam o wiele więcej możliwości, większe bezpieczeństwo na serwerach, które są zabezpieczone i w kazdej chwili jest opcja zablokowania konta danego gracza.

NoSteam natomiast jest to scrackowana, nielegalna [ but who cares ? (IMG:style_emoticons/default/tongue.gif) ] wersja gry, która pozwala grać nam jedynie na scrackowanych serwerach, które nie wymagają zarejestrowanego konta Steam. Jest to wersja raczej dla początkujacych, testujących grę, po czym moga oni zdecydowac sie na zakup oryginału. Dużo cziterów ...

2. Jak odpalić Steam ?

Jak mamy już cd-key, wystarczy ściągnąć Steam+CS 1.6 i zainstalować. Gdy Steam sie zupdateuje, wyskoczy okienko logowania, gdzie zakładamy nowe konto. Po kolejnym update i zalogowaniu się rejestrujemy cd-key [ oczywiście pamiętać o trudnym hasełku, bo zdarza się nagłe znikniecie konta (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) ]. Następnie zupdateowac musi sie CS, bo Steam często sie aktualizuje ... po tym możemy w pełni korzystać z oryginalnej wersji gry .

Włączamy steam > robimy nowe konto > Wypełniamy formularz i wszystkie dane > gdy juz jesteśmy zalogowani na koncie:

klikamy na Games > Activate produst on steam > wpisujemy keya > next next next > instaluja nam sie gierki ktore chcemy > i gramy!

3. Skąd ściągnąć to i owo ?

CS 1.6 non steam - http://peb.pl/strzelanink...ke-1-6-non.html
CS 1.6 Portable - http://rapidshare.com/fil...ter_Strick_.rar
CS Source - http://peb.pl/strzelanink...ike-source.html

4. Co to jest skill ?

Skill jest to określenie umiejętności danego gracza, nie da sie tego jednoznacznie określić, trzeba grać, grać, grać, aż w końcu ktoś ci powie że dobrze grasz To mniej więcej jest tak: Low/Low+/Mid-/Mid/Mid+/High/High+/pr0 ?

5. Błąd 'Local Class C' - jak to naprawić ?

Odpowiedź jest banalnie prosta - kupić oryginalną wersję gry. Błąd ten pokazuje sie, gdy próbujemy wejść na serwer niescrackowany, czyli przeznaczony tylko dla Steam'u, a mamy tylko wersję NoSteam.

6. Chcę mieć szybką zmianę broni bez potwierdzania kliknięciem, jak to zrobić ?

Wystarczy wpisac w konsoli hud_fastswitch 1

7. Błąd przy wchodzeniu na serwer 'Your map [ nazwa mapy ] is differ then server', jak to naprawić ?

Ogólnie powinien wystarczyć restart CS'a, jeśli nie, to usuwamy daną mapę z katalogu Steama, łączymy się ponownie z danym serwerem i mapa ściąga sie od nowa, co jest raczej pewne, że bedziesz miał taką wersję, jaką wykorzystuje serwer.

8. Rekrutacja do klanów/Poszukiwanie klanu.

http://www.board.counter-strike.pl

Znajdziemy tam mase klanów z różnymi wymaganiami GL .

9. Co mam zrobić jeśli moje konto zostało skradzione/zbanowane[ z niewiadomych przyczyn, bo czierzy niech sie walą ?

Jeśli konto jest twoje, to z góry jesteś na wygranej pozycji. Wystarczy, że cykniesz fotke cd-keya, najlepiej na pudełku od oryginalnej gry, i wyślesz to do Valve. Zajmuje im to mniej więcej 7~14 dni, po tym czasie powinno zostać przyszłane nowe hasło do konta
10. Szukam serwerów ...

www.udpsoft.com/eye

ściągamy to, instalujemy i mamy wszystko czego szukamy .

11. Jak łatwo zrobić AMX + inne mody?

Opisane tutaj: http://gamecenter.pl/foru...howtopic=105532

Na dole tematu napisane jest ze mozna sciagnac wersje do instalacji, trzeba wybrac scieżkę np. D:\Gienek\Gry\Counter-Strike\Valve

12. Chcem widziec ile mam fps ...

Wystarczy wpisać w konsoli cl_showfps 1 ... lub bardziej dogłębną wersje net_graph 3 która pokazuje też loss+choke więc możemy na bierząco bawić sie rate i ustawiac je najbardziej zoptymalizowane do naszego łącza .

13. Mam dobry sprzęt i config, ale nadal wyświetla mi 60fps, co zrobić ?

Właściwości pulpitu/Ustawienia/Zaawansowane/twoja karta/Ustawienia jakości i wydajności/Synchronizacja pionowa ... bedzie ona zaznaczona jako opcja kontrolowana przez aplikację, więc odznaczamy 'ptaszka' i zostawiamy na 'OFF' ... Zastosuj .

Teraz najlepiej w katalogu 'cstrike' utworzyć sobie plik w notatniku o nazwie 'userconfig.cfg' i tam wpisywać sobie rożne opcje, których nie łapie 'config.cfg' ... najważniejsza opcja do fpsów -> 'developer 1', pozwala ona net_graphowi wyświetlać fpsy większe niż 60 (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)

Najlepiej ustawić sobie też opcje 'fps_max 100' bo, nawet jak wyświetla sie wiecej, nie różni sie niczym od setki .

14. Chem pobawic sie configiem i zwiększyć liczbę fps, co zrobić ?

http://counter-strike.pl/poradniki/?poradnik=cs02

Znajduje sie tu dużo opcji przyspieszających animację gry wraz z opisami danych komend .

15. Jak nagrać/odtworzyć demo ?

Aby nagrać demo, podczas gry włączamy konsolke '~' i wpisujemy 'record nazwadema' . Domyślny katalog nagrywanego dema to folder 'cstrike' . Jak chcemy skończyć nagrywac, wystarczy wpisac w konsoli 'stop' .

Aby odtworzyć wcześniej nagrane/ściągnięte demo, wystarczy wkleić plik o rozszerzeniu .dem do folderu 'cstrike' i wtedy w menu gry włączyc konsolę '~' i wpisać 'playdemo nazwadema' [ bez rozszerzenia ] lub 'viewdemo nazwadema' [ opcja z przewijaniem ].

16. Bindowanie ?

Broń:
Pistolety:
glock - 9x19mm Sidearm
usp - KM .45 Tactical
p228 - 228 Compact
deagle - Night Hawk .50C
elite - .40 Dual Elites
fiveseven - ES Five-Seven
Shotgun'y:
m3 - Leone 12 Gauge Super
xm1014 - Leone YG1265 Auto Shotgun
Pistolety maszynowe:
mac10 - Ingram MAC-10
tmp - Schmidt Machine Pistol
mp5navy - KM Sub-Machine Gun
ump45 - KM UMP45
p90 - ES C90
Karabiny maszynowe:
famas - Clarion 5.56
galil - IDF Defender
m4a1 - Maverick M4A1 Carbine
ak47 - CV-47
aug - Bullpup
sg552 - Krieg 552
Snajperki:
scout - Schmidt Scout
awp - Magnum Sniper Rifle
sg550 - Krieg 550 Commando
g3sg1 - D3/AU1
Ciężkie karabiny maszynowe:
m249 - M249

Amunicja:
primammo - naboje do karabinu (Prim. ammo)
secammo - naboje do pistola (Sec. ammo)

Ekwipunek
vest - Kevlar
vesthelm - Kevlar + Helmet
flash - Flashbang
hegren - HE Granade
sgren - Smoke Granade
defuser - Defuse Kit
nvgs - Noktowizor

Komendy radiowe:
coverme - Cover Me
takepoint - You Take The Point
holdpos - Hold This Position
regroup - Regroup Team
followme - Follow Me
takingfire - Taking Fire, Need Asistance
go - Go Go Go
fallback - Fall Back
sticktog - Stick Together Team
getinpos - Get In Position
stormfront - Storm The Front
report - Report In
roger - Affirmative/Roger
enemyspot - Enemy Spotted
needbackup - Need Backup
sectorclear - Sector Clear
inposition - I'm In Position
reportingin - Reporting In
getout - She's Gonna Blow
negative - Negative
enemydown - Enemy Down

Przykładowy Bind
Broń ( np. AK47 ) , pistolet ( np. USP ) z całym ekwipunkiem.
bind "x" "ak47; primammo; usp; secammo; vesthelm; hegren; flash; flash; sgren; defuser"
Pamiętajcie, że kolejność kupowania broni w bindzie zależy od was.

18. Jak zmienic hasło i inne ważne rzeczy na steamie ?

To juz jest wyższa szkoła jazdy, trzeba być specjalnie szkolonym żołnierzem i mieć na koncie conajmniej 3 wojny światowe ...

Prawy klik na ikonce Steam'a w pasku zadań -> Settings -> tam mamy wszystko .

19. Stawianie serwera na hamachi .

Stawianie servera na CS:1.6 z Hamachi - bardzo łatwa robota ...
Instalujesz Hamachi :
-Po zainstalowaniu programu naciskasz guzik w lewym-dolnym rogu (włącz)
-Po tym poleceniu pojawi sie u gory Twoje ip który będzie ip do servera.

Aby inni molgi sie podlączyc do servera musisz stworzyc siec naciskajac 'jeden z dwóch przycisków w prawym-dolny rogu' wybierając Stworz nową siec...
Nastepnie wpisujesz login i haslo aby ją stworzyc ...
Podajesz dane innym graczom oni naciskaja 'jeden z dwóch przycisków w prawym-dolny rogu' wybierając Dołącz do istniejącej sieci
I to by było na tyle ...
Wlaczanie servera :
1.Właczasz hamachi
2.Odpalasz hlds i robisz server
3.Potem robisz z serverem co chcesz (mapy,dodatki, itp.)

20. Jak sprawdzić swój steam_id ?

wchodzimy na serwer, w konsoli wpisujemy 'status' lub 'amx_who' i mamy wszystkie informacje .

Słowniczek

Cytat:

Admin
Osoba, która ma uprawnienia do dawania kicków, zmian mapy, itd.
Ban
Uniemożliwia grę na danym serwerze lub wielu. Zazwyczaj trzeba się o niego mocno postarać (cheaty, nieprzestrzeganie reguł panujących na serwerze, celowe strzelanie po swoich, itp.), choć nie jest to regułą. Są bany permanentne i czasowe.
Beginner
Początkujący gracz, za bardzo niełapiący się w temacie, ale wyrażający chęci do polepszenia swych umiejętności.
BS
Skrót od Bomb Site, jest to miejsce gdzie terroryści muszą podłożyć bombę.
CB / Clan Base
Największa liga e-sportu na świecie.
CB 2/2 3/3 4/4 5/5
Rodzaje ladderów (drabinek), w których rozgrywane są mecze w CB.
de_ cs_ ke_ as_
Rodzaje map (de - mapa z bombą, cs - z zakładnikami, ke - tylko na noże, as - z Vipem)
Def
Skrót od Defuse Kit.
Eco
Najczęściej używane jako zbieranie kasy, czyli jak jej nie masz to nic nie kupujesz w jakieś rundzie i idziesz z samym pistoletem.
Forgivetk
Wybacza TK
Head admin
Główny admin serwera.
Head shot / lebshot
Strzał w głowę. Head z dupy / dupniak
Jest to przypadkowy head od przeciwnika, który strzelał na ślepo.
Kamper
Ktoś, kto lubi kampić.
Kaperstwo & Kampić
Oznacza, że gracz stoi w jednym miejscu i czeka (najczęściej ze snajperską) aż przeciwnik sam po niego przyjdzie.
Kick
Wykopanie z serwera.
Lama
Podobna definicja, co do Newie ale bardziej obraźliwa.
Lamer
Lamer to gracz, który uważa, że jest najlepszy i nikt mu nie dorównuje. A jak się okazuje to ma bardzo niski poziom umiejętności i potrafi się jedynie wymądrzać.
LOL
Spotkałem się z dwoma określeniami, jedno to: Lot Of Laug czyli: Kupa śmiechu. Drugie to: Laughing Out Loud czyli: głośny śmiech.
Newbie
Zależy, jak kto używa. Można tak nazwać gracza, który dopiero się uczy. Lub jako obraźliwe słowo pojeb, totalna lama.
Resp
Z ang. Respawn, jest to miejsce, w którym gracze zaczynają rundę.
Rotfl
Skrót od Rolling On The Floor I oznacza tarzam się po podłodze ze śmiechu.
Rush
Często określane jako nie kupowanie broni i szybka akcja na przeciwnika.
Serwer teamplay (TP)
Oznacza to, że na serwerze obowiązuje gra zespołowa.
Skill
Jest często używany i oznacza poziom umiejętności.
Slap
Admin rzuca graczem w każdym kierunku po mapce.
Slay
Admin zabija gracza.
Team
Dana drużyna, w której akurat gramy.
TK
Skrót od słowa Team Killer. Jest to gracz, który zabija swoich kolegów z team'u



SKRYPTY

Cytat:

1. Zwiększanie, zmniejszanie glosności dwoma klawiszami:

Kod:

alias "vol0" "volume 0.0; developer 1; echo -[ volume 0% ]-; developer 0; alias volup vol1; alias voldown vol0"
alias "vol1" "volume 1.0; developer 1; echo -[ volume 10% ]-; developer 0; alias volup vol2; alias voldown vol0"
alias "vol2" "volume 2.0; developer 1; echo -[ volume 20% ]-; developer 0; alias volup vol3; alias voldown vol1"
alias "vol3" "volume 3.0; developer 1; echo -[ volume 30% ]-; developer 0; alias volup vol4; alias voldown vol2"
alias "vol4" "volume 4.0; developer 1; echo -[ volume 40% ]-; developer 0; alias volup vol5; alias voldown vol3"
alias "vol5" "volume 5.0; developer 1; echo -[ volume 50% ]-; developer 0; alias volup vol6; alias voldown vol4"
alias "vol6" "volume 6.0; developer 1; echo -[ volume 60% ]-; developer 0; alias volup vol7; alias voldown vol5"
alias "vol7" "volume 7.0; developer 1; echo -[ volume 70% ]-; developer 0; alias volup vol8; alias voldown vol6"
alias "vol8" "volume 8.0; developer 1; echo -[ volume 80% ]-; developer 0; alias volup vol9; alias voldown vol7"
alias "vol9" "volume 9.0; developer 1; echo -[ volume 90% ]-; developer 0; alias volup vol10; alias voldown vol8"
alias "vol10" "volume 10.0; developer 1; echo -[ volume 100% ]-; developer 0; alias volup volmax; alias voldown vol9"
alias "volmax" "developer 1; echo Volume MAX; developer 0"

alias "volup" "vol2"
alias "voldown" "vol0"
alias "mute" "vol0"

bind "KLAWISZ" "volup"
bind "KLAWISZ 2" "voldown"


Opis: Naciskajac KLAWISZ zwiekszamy volume, naciskajac KLAWISZ2 zmniejszamy volume.

2. Zmiana widoku ręki z lewej na prawą jednym klawiszem:

Kod:

alias prawa "cl_righthand 1; bind F5 lewa"
alias lewa "cl_righthand 0; bind F5 prawa"
bind "F5" "prawa"


3. Zmiana koloru celownika przy strzale:

Kod:

alias +kolor "+attack; wait; adjust_crosshair"
alias -kolor "-attack; wait; adjust_crosshair"

bind "MOUSE1" "+kolor"


4. Informacja do drużyny przy podkladaniu bomby (C-4):

Kod:

alias +c4 "weapon_c4; +duck; +attack; coverme; say_team Cover me I'm planting the bomb"
alias -c4 "-duck; -attack"

bind "KLAWISZ" "+c4"


5. Informacja do drużyny przy rozbrajaniu bomby (C-4):

Kod:

alias +def "+use; coverme; say_team Cover me I'm defusing the bomb"
alias -def "-use"
bind "KLAWISZ" "+def"


6. Ciche chodzenie bez trzymania klawisza:

Kod:

alias "walkON" "+speed;bind capslock walkOFF"
alias "walkOFF" "-speed;bind capslock walkON"
bind "CAPSLOCK" "walkON"


7. Infromacja do drużyny o przeładowaniu:

Kod:

alias reload "+reload; say_team Reloading"

bind "r" "reload"


8. Zrobienie screena z gry bez napisów, radaru itp.:

Kod:

alias takesnap ".cs_on; wait; wait; snapshot; .cs_off; wait; wait; developer 1; echo
Screenshot Complete; developer 0"
alias .cs_on "clear; hud_draw 0; cl_observercrosshair 0; crosshair 0;
r_drawviewmodel 0; hideradar; net_graph 0; scr_centertime 0"
alias .cs_off "hud_draw 1; cl_observercrosshair 1; crosshair 1; r_drawviewmodel 1;
drawradar; net_graph 3; scr_centertime 8"

bind "KLAWISZ" "takesnap"


9. Rozmowa przez mikrofon bez trzymania klawisza:

Kod:

alias voiceON "+voicerecord; bind KLAWISZ voiceOFF"
alias voiceOFF "-voicerecord; bind KLAWISZ4 voiceON"
bind "KLAWISZ" "voiceON"


10. Wszystkie bronie są w prawym ręku, nóz w lewym:

Kod:

bind "1" "slot1; cl_righthand 1"
bind "2" "slot2; cl_righthand 1"
bind "3" "slot3; cl_righthand 0"
bind "4" "slot4; cl_righthand 1"
bind "5" "slot5; cl_righthand 1"
bind "6" "slot6; cl_righthand 1"
bind "7" "slot7; cl_righthand 1"
bind "8" "slot8; cl_righthand 1"
bind "9" "slot9; cl_righthand 1"


11. Skrypt na zmiane celownika dynamiczny, niedynamiczny:

Kod:

alias dcr "dcr1"
alias dcr1 "cl_dynamiccrosshair 1; alias dcr dcr2"
alias dcr2 "cl_dynamiccrosshair 0; alias dcr dcr1"

bind "KLAWISZ" "dcr"


12. Włącza, wylacza widok broni:

Kod:

bind "MWHEELUP" "alias m_pitch r_drawviewmodel 1"
bind "MWHEELDOWN" "alias m_pitch r_drawviewmodel 0"



Opis: Rolka w góre - pokazuje model broni, rolka w doł chowa broń.

13. Właczenie, wylaczenie widoku broni jednym klawiszem:

Kod:

alias xx "x1"
alias x1 "alias m_pitch r_drawviewmodel 1; alias xx x2"
alias x2 "alias m_pitch r_drawviewmodel 0; alias xx x1"

bind "KLAWISZ" "xx"


14. Puszczanie muzyki, melodyjki w czasie gry:

Kod:

bind "F11" "voice_inputfromfile 1; voice_loopback 1; +voicerecord; echo Muza ON"
bind "F12" "voice_inputfromfile 0; voice_loopback 0; -voicerecord; echo Muza OFF"


Opis: Nazwij plik voice_input.wav i wrzuc go do katalogu cstrike.
Jakośc wav'a: 8000hz, 16bit, mono.

15. Skok z kucnięciem:

Kod:

alias +cjump "+jump; wait; -jump; +duck"
alias -cjump "-duck"

bind "KLAWISZ" "+cjump"


16. Chodzenie z kucnięciem bez trzymania klawisza:

Kod:

alias "duckon" "+duck; bind ctrl duckoff"
alias "duckoff" "-duck; bind ctrl duckon"
bind "ctrl "duckon"


17. Naciskasz TAB pojawia sie showscore, naciskasz drugi raz znika:

Kod:

alias tabelaon "+showscores; bind TAB tabelaoff"
alias tabelaoff "-showscores; bind TAB tabelaon"
bind TAB "tabelaon"



18. Naciskamy TAB pojawia się showscore oraz netgraph 3, puszczamy znikają showscores oraz ustawia się netgraph 0:

Kod:

alias +stats1 "+showscores; net_graph 3"
alias -stats1 "-showscores; net_graph 0"
bind tab "+stats1"



19. Kucasz - celownik dynamiczny, wstajesz celownik niedynamiczny:

Kod:

alias dcr "dcr1"
alias dcr1 "cl_dynamiccrosshair 1; alias dcr dcr2"
alias dcr2 "cl_dynamiccrosshair 0; alias dcr dcr1"
bind "ctrl" "+duck; dcr"


20. Naciskasz 'KLAWISZ' podajesz nazwe demka i nagrywasz:

Kod:

alias dem0 "dem1"
alias dem1 "messagemode record; alias dem0 dem2"
alias dem2 "stop; alias dem0 dem1"
bind "klawisz" "dem0"

_____________________________
Spes fovet et fore cras semper ait melius
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
inc
ImpNocCur


Dołączył: 15 Maj 2009
Wiek: 32
Posty: 76
Skąd: Biała Podlaska
Piwa: 12/5
 #2  Wysłany: Wto 07 Lip, 2009 22:15   
Puszczanie muzyki w Cs'ie ...

Cytat:


źródło: board.cs.pl

Poradnik ten napisany został z mysla o osobach, ktory nie wiedza, a chcialyby sie dowiedziec, jak puszczac muzyke podczas gry w CS'a przez Steam'a. Wszystko opisuje w kilku krokach, a po przeczytaniu tekstu mysle, ze bedziecie mogli zaprezentowac swoje ulubione utwory znajomym.

UWAGA! - Na wielu serverach puszczanie muzyki jest zabronione (zasady servera), dlategotez nie radze puszczac, bo admini chetnie rozdaja za to bany (z wlasnego doswiadczenia znam).

Krok 1. Jesli nie mamy u siebie na komputerze plikow wave (8000Hz, 16bit, mono) to musimy przerobic pliki z muzyka na taki wlasnie format. Do tego wszystkiego najlepiej moim zdaniem nadaje sie program Cool Edit Pro / 2000. Linki, z ktorych mozecie sciagnac wersje demo (free to try) znajdziecie ponizej:
- http://www.soft32.com/dow...1_2a-282-5.html
- http://www.idilis.ro/downloads/file/cepsetup.exe
- http://yesterday.cdpa.nsy...io/cepsetup.exe

Krok 2. Po sciagnieciu programu instalujemy go. Po wejsciu i zaladowaniu sie programu otwieramy wybrany przez nas plik .mp3 (kombinacja klawiszy ctrl+o).

Krok 3. Kiedy plik .mp3 jest juz zaladowany w programie klikamy F11 i ustawiamy parametry:
- Sample Rate - 8000Hz
- Channels - Mono
- Resolution - 16bit
Potwierdzamy przyciskiem Ok

Krok 4. Chwile oczywiscie trzeba poczekac, kiedy program bedzie konwertowal nasz plik mp3 na odpowiednie parametry. To nie jest jednak koniec, gdyz to jest nadal plik .mp3 (tyle, ze ze zmienionymi parametrami). W chwili kiedy piosenka skonczy sie konwertowac, klikamy alt+f i wybieramy Save As. Przy Save As musimy pamietac, aby nasz plik mial odpowiedni format, dlatego przy tabeli zapisz jako (na dole) wybieramy typ rozszerzenia pliku Windows PCM (*.wav).

Krok 5. Nasza praca z programem Cool Edit zakonczyla sie juz, teraz mozemy przejsc do zmian w naszym configu (wymagane, aby dzwiek bylo slychac). Oto co musicie wpisac w cfg:


Kod:

alias +voicespam "voice_loopback 1; voice_inputfromfile 1; +voicerecord"
alias -voicespam "-voicerecord; voice_inputfromfile 0; voice_loopback 0"
bind "?" "+voicespam"



( gdzie ? jest klawiszem, którym bedziesz uruchamial swój .wav )

Krok 6. Umiesc swoj plik .wav w katalogu SteamApps\twoj@mail\counter-strike\cstrike. Jego nazwa musi byc zmieniona na - voice_input.wav

Po tych wszystkich zabiegach mozemy wejsc do gry i przetestowac czy muzyka dziala.. Jesli nie, znaczy to, ze cos 'sknociliscie' (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) . Na wielu serverach ustawienia audio nie sa najlepsze (tak maja np. pifpafy i gamesnety), dlatego dzwiek nie bedzie tam tak czysty jak na innych.

Po za tym wiele osob mowi, ze mimo iz zrobili wszystko zgodnie z instrukcja, dzwiek im nie dziala. Dlaczego? Najczesciej dlatego:
- zle nazwany plik
- zle skonwertowany plik
- zle rozszerzenie pliku
- brak komendy w cfg


Znikające serwery z zakładki fav ...

Cytat:

1 sposób:

1. Wchodzimy do CS:S
2. Włączamy przeglądarke serwerów
3. Przechodzimy do Favorites
4. Change filters
5. Zmieniamy Anti-czit na secure
6. Resetujemy CSS
7. Odswierzamy liste Favorites

2 sposób:

1. Prawym na ikonke Steama w tle
2. Wchodzimy w serwery ==> Favorites
3. Change filters
4. Zmieniamy Anti-czit na secure
5. Wchodzimy do CS:S
6. Włączamy przeglądarke serwerów
7. Przechodzimy do Favorites
8. Zmieniamy Anti-czit na secure
9. Odswierzamy liste Favorites


Textury

źródło:
Kod:

http://www.skserv.pl/viewtopic.php?t=524&view=newest


CS Spray

Cytat:

By zrobić własny spray będziemy potrzebować Half Life Logo Creator'a możemy go pobrać z http://cs-guide.net/halflife-logo-creator/ instalujemy i uruchamiamy HLC.

(IMG:http://img168.imageshack.us/img168/4517/74864892jr2.th.jpg)

-Tam gdzie jest napis "Make a color logo for mod" zaznaczamy "Counter Strike" i "Team Fortress" i "Save it to".

-Teraz klikamy "Open" i szukamy naszego obrazka, który chcemy mieć jako spray.

-Jeśli koło "Total Pixels" jest zielony pasek to zostawiamy to w spokoju, a gdy jest czerwony to znaczy, że rozmiar obrazka jest za duży wtedy to klikamy "Autosize".

(IMG:http://img168.imageshack.us/img168/1529/14992508kw2.th.jpg)

-Teraz nie pozostaje nam nic innego jak zapisać nasz obrazek jako spray, koło tekstu "Save it to" jest ikonka taka [...] klikamy i szukamy, gdzie to zapisać ( ...\Valve\Steam\SteamApps\(tu nazwa Twojego konta do Steama\counter-strike\cstrike_polish czasami jest samo cstrike\tempdecal.wad

-I teraz klikamy przycisk "Make a Wad", i mamy już gotowy spray ^^. Czasami pojawia się tekst "Width must be divisible by 16" znaczy to, trzeba wtedy kliknąć "Autosize" i znów "Make a Wad".
_____________________________
Spes fovet et fore cras semper ait melius
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 



Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 5274
Piwa: 1447/249
Ostrzeżeń:
 1/5/10
 #3  Wysłany: Wto 07 Lip, 2009 22:17   
przydalo by sie usunac to wypowiedz o spider man bo np ja tez chce skorzystac z tego faq a do spider mana mi daleko.
Ostatnio zmieniony przez Kacper Wto 07 Lip, 2009 22:18, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 



Dołączył: 25 Kwi 2009
Wiek: 31
Posty: 6484
Skąd: LondYn
Otrzymał 1278 piw(a)
 #4  Wysłany: Wto 07 Lip, 2009 22:47   
Pozwoliłem sobie z edytować :PP wyjebałem nie działające linki dałem działające, poprawiłem małe błędy i usunąłem reklamę :P Jeśli potrzebujesz pomocy pisz, gdy to wszystko skończysz to usunę te nasze posty i zamknę :P
_____________________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
inc
ImpNocCur


Dołączył: 15 Maj 2009
Wiek: 32
Posty: 76
Skąd: Biała Podlaska
Piwa: 12/5
 #5  Wysłany: Wto 07 Lip, 2009 23:06   
zdaje mi sie że to już wszystko, jak masz chęć i trochę siły to możesz napisać coś o AMX i VHE bo mi słabo net odbiera dzisiaj(sąsiedzi coś ściągają), a za poprawki dzięki :]
_____________________________
Spes fovet et fore cras semper ait melius
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 



Dołączył: 25 Kwi 2009
Wiek: 31
Posty: 6484
Skąd: LondYn
Otrzymał 1278 piw(a)
 #6  Wysłany: Wto 07 Lip, 2009 23:16   
SpoX tylko nie teraz bo idę zaraz spać a muszę wykombinować coś z konkursami
_____________________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 



Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Templates sKserV.pl created by ^^^Deed
Zakaz kopiowania jakichkolwiek materiałów z Forum!
statystyka