Nie jesteś zalogowany/zarejestrowany na tej stronie. Prosimy zaloguj się lub zarejestruj. Aby się zarejestrować kliknij tutaj...



Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: co , interp , jest , to

Co to jest interp?
Autor
Wiadomość
pf!
Kiedys hS?


Dołączył: 27 Wrz 2009
Wiek: 33
Posty: 24
Skąd: Legionowo
Piwa: 7/1
 #1  Wysłany: Pon 28 Wrz, 2009 09:47   Co to jest interp?
Interp - tajemnicza komenda, znana od niedawna i dla niektórych bardzo tajemnicza.

Zdarzyło Ci sie kiedyś, że grając spokojnie na serwerze ktoś zaczął rzucać obelgami i "pluć" sie o interp? Zapewne tak! Mogę sie założyć ze za pierwszym razem nie wiedziałeś co to jest a może i nadal nie wiesz. Ten artykuł pisze dla tych którzy chcą dowiedzieć sie co to za dziwne "zjawisko"

Sprawa jest dosyć prosta:


http://www.youtube.com/wa...r_embedded#t=15


Dziwne, nieprawdaż?

Otóż Interp są to hitboxy (ang. hit - uderzać, bić; box - pudełko, pole) czyli tłumacząc na język polski po prostu "Pola Uderzeń" a w języku Cs'a miejsca, w które celujesz widząc przeciwnika.

Ciało, a dokładniej postacie które widzimy w Cs'ie to nic innego jak modele. Są one 3D. Na te "figurki" nałożone są z każdej strony kratki (Coś jak południki i równoleżniki otaczające globus P). Każdej takiej kratce przypisana jest wartość obrażen. Własnie te kratki powoduja ze strzelajac w glowe zadajemy wieksza ilosc obrazen niz np w noge.

Cała zabawa polega na ustawieniach w configu naszego Interpa. Te hitboxy nie muszą dokładnie przylegać do modelu, przez co np.: celując obok głowy przeciwnika możemy spowodować, że i tak zostanie on zabity Head Shotem (doskonale widać to na filmiku) Wielu graczy, szczególnie tych bardziej doświadczonych zwraca na to uwagę.

Nasz Interp możemy zmienić w konsoli gry Cs bądź w configu. Komenda brzmi:
ex_interp xxxx
gdzie w miejsce x możemy podstawić oczywiście dowolnie liczby, jednak najtrafniejszymi są: od 0.01 do 0.05. Na Interp może składać sie wiele innych parametrów, których jednak nie będę opisywał.

Podsumowując:
Jeśli od początku grałeś zawsze na "firmowych" ustawieniach Cs'a zmiana Interpu może okazać sie niekorzystna w grze, przynajmniej z początku. Jednak po paru dniach przyzwyczaisz sie, a nawet będzie ci sie wydawało, że celniej strzelasz. Poza tym inni gracze nie będą już się ciebie czepiać i będziesz przygotowany na przyszłe klanówki bądź inne rozgrywki TP które sie rozgrywa właśnie z Interpem 0.01

Osobiście polecam.
Mam nadzieje ze mój krotki wywód komuś pomoże

Proszę o wyrozumiałość, jest to mój pierwszy artykuł. Nie jest on z pewnością profesjonalny ale liczą sie chęci.

Oto cfg do Interp 0.01

Kod:
ex_interp 0.01
cl_updaterate 101
cl_cmdrate 101
rate 25000


http://bct-clan.pl/
Ostatnio zmieniony przez pf! Wto 29 Wrz, 2009 05:08, w całości zmieniany 6 razy  
 Autor postu otrzymał 1 piw(a)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
Pyra


Dołączył: 03 Paź 2009
Wiek: 31
Posty: 7
Skąd: brać na piwo?
Piwa: 1/9
 #2  Wysłany: Sob 03 Paź, 2009 22:02   Re: Co to jest interp?
Popełniłeś mały błąd:
pf! napisał/a:

Otóż Interp są to hitboxy (ang. hit - uderzać, bić; box - pudełko, pole) czyli tłumacząc na język polski po prostu "Pola Uderzeń" a w języku Cs'a miejsca, w które celujesz widząc przeciwnika.


Interp to nie hitboxy, a częstość odświeżania ich położeniu wyrażony w sekundach. Popraw nim ktoś jeszcze to zauważy.
_____________________________
Odpłać ciosem za cios, pogardą za pogardę, przekleństwem za przekleństwo - mając w tym swój spory udział! Oko za oko, ząb za ząb, zawsze po czterokroć, po stokroć! Stań się Postrachem dla swojego przeciwnika.
A. S LaVey
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 


Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 14
Postawił 6 piw(a)
 #3  Wysłany: Wto 03 Sie, 2010 22:25   
nie moge... kto uczyl korzystania z google?

interp, to polski skrot od komendy ex_interp; interp pochodzi od slowa interpolacja (ang. interpolation), takze przykro mi bardzo ale zarowno pf jak i pyra sie mylicie; interpolacja, termin z fizyki niestety dla niektorych - oznacza prosta rzecz - kalkulacja polozenia jednego ciala (punktu) ktory jest w ruchu na przyklad na bazie ruchu innych sasiadujacych cial (punktow); powszechny sposob w astronomii, astrofizyce, astrologii itd do lokalizacji planet i gwiazd ktorych nie widac w swietle widzialnym badz sa "zaslaniane" polem grawitacyjnym innego ciala niebieskiego; podobna czynnoscia jest triangulacja, tylko ze triangulacja skupia sie na 3 punktach; interpolacja jest bardziej zlozona; jak sie to ma do CS'a ? otoz jak wiemy (chyba) kazda postac w grze to model, a kazdy model ma swoj szkielet an ktory nalozone sa tekstury; model to nic innego jak zbior bryl (figur przestrzennych) polaczonych do kupy w postac w grze; kazda bryla ma przypisane funkcje ruchu zalezne od ruchu innych bryl - bryly rak i nog zalezne sa np od bryly tulowia itd; tak samo bryly broni, naboi itp; mozna by wymieniac w nieskonczosnosc;

w skrocie po naukowym wstepie - interp w CSie to nic innego jak prawdopodobienstwo kalkulacji polozenia danego modelu w grze na bazie ruchu pozostalych modeli; wysoki interp, czyli teoretycznie ten ktory ma nam pomoc w celowaniu jest tak na prawde skuteczny tylko przy niskich rozdzieczosciach 800x600 i nizej, przy rozdzieczosciach 1024 i wyzej nie ma az tak wielkiego znaczenia; dlaczego? bo tu brane pod uwage sa wlasnie hitboxy; przy niskich rozdzielczosciach glowa przeciwnika sklada sie z jednego hitboxa a nie na przyklad z 4; czyli w tym momencie mozemy go trafic w ucho i mamy zaliczony HS; w przypadku gdy glowa sklada sie z 4 hitboxow lub wiekszej liczby, to przy trafieniu w ucho tylko zabierzemy mu troche HP; troche to uproscilem, ale w skrocie sprowadza sie to do tego; a dlaczego hitboxy zmieniaja sie wraz ze zmiana rozdzielczosci? ano dlatego ze jest inne modelowanie postaci wtedy: nie ma wygladzonych modeli itd; wygladzone modele to nic innego jak dodanie do zbioru prostopadloscianow innych bryl ktore maja dawac zludzenie bardziej realnej postaci; jezeli ktos sie bawil w tworzenie map do CS'a to bedzie wiedzial o czym mowie;
Ostatnio zmieniony przez real_daredevil Wto 03 Sie, 2010 22:26, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 



Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ban za interp
dd [War3 FT] Bany i UnBany 1 Pon 04 Maj, 2009 23:05
^^^Deed
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi interp
KingOfDisco [Diablo] Pomysły i Propozycje 4 Nie 13 Maj, 2012 16:10
Kacper
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Rules,Interp.
LoLekOo [PokeMod] Pomysły i Propozycje 8 Sro 21 Gru, 2011 23:59
Maryska
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi ex_interp <--- Plugin wymuszający ...
Wiślak [TP] Pomysły i Propozycje 4 Nie 14 Lis, 2010 17:23
^^^Deed
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Co to jest?
CzarnaMamba Pomoc techniczna 6 Sob 28 Sie, 2010 10:26
CzarnaMamba
Brak nowych postów Co to jest?
Bartek Filmiki z YouTub'a 1 Sob 14 Gru, 2013 09:16
Eryk
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Co jest?
.prepare to fight. [Diablo] Ogólnie o Diablo 3 Pon 29 Lis, 2010 09:33
vd.Popielniczka
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi co jest
piorunowy10 Konta NEO 11 Pon 05 Paź, 2009 15:03
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Co to jest?
Monkey D. Luffy [PokeMod] Ogólnie o PokeMod 2 Sro 27 Sie, 2014 19:14
MarKo
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ban dla P.R.O.S.T.O # To Jest To
jozev [PokeMod] Bany i UnBany 3 Sro 03 Sie, 2011 13:35
Bartek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Templates sKserV.pl created by ^^^Deed
Zakaz kopiowania jakichkolwiek materiałów z Forum!
statystyka